de Witte Logo

Wie zijn wij

Een dynamisch klein team met passie voor auto- en motormanagement- techniek

Hieronder delen wij enkele foto’s van auto’s die wij in behandeling hebben gehad.


Volvo C30 180PK 350NM (automaat)

📉 180PK en 350NM standaard📈 225PK en 448NM met stage 1 van bekende Volvo tuner📈 230PK en 520NM met onze retune voor max. koppel


Polo 1.6 TDI CR 90PK

📉 96pk en 240nm standaard gemeten📈 141pk en 327nm met onze stage 1 tuning

  • ✅ egr off
  • ✅ recalibrated boost control
  • ✅ recalibrated torque demand
  • ✅ recalibrated torque control
  • ✅ recalibrated injection timing
  • ✅ dyno proven power
  • ✅ dyno tests with load

VW Golf VII 1.2 TSI 86PK 170NM

📉 92PK en 175NM standaard gemeten (30 graden)📈 127PK en 216NM met onze stage 1 Ron95 (32-35graden)

  • ✅stock ecu structure
  • ✅no torque manipulation
  • ✅no decalibration
  • ✅low boost setting
  • ✅Ron95 safe
  • ✅0.0 retard during steady state and small ramp test
  • ✅no torque bumps
  • ✅dyno proven power
  • ✅dyno test loaded

Jaguar XE 2.0D


BMW 525D N57D30 204PK en 450NM

📉 197PK en 418NM standaard gemeten📈 303PK en 630NM met onze stage 1+ mod.

  • ✅ DPF installed
  • ✅ Recalibrated torque demand
  • ✅ Recalibrated boost control
  • ✅ Recalibrated injection timing
  • ✅ Recalibrated torque control
  • ✅ No inner torque manipulation
  • ✅ No manipulated injection duration
  • ✅ No manipulated torque control
  • ✅ No lambda manipulation!!
  • ✅ Low EGT limit
  • ✅ Baro lock to 900mb < 900mb stock power
  • ✅ Dyno proven power
  • ✅ All dyno tests loaded

Transporter T5 130PK PD

📉 126PK en 328NM standaard gemeten📈 159PK en 407NM met onze stage 1 safe mod.

  • ✅stock egt limit
  • ✅no inner torque manipulation
  • ✅revised injection duration and timing
  • ✅revised boost demand and control
  • ✅egr deleted and blocked
  • ✅AT transmission
  • ✅dyno proven power
  • ✅all dyno test loaded

Audi A3 1.6 TDI 105PK 250NM

📉 109PK en 251NM standaard gemeten📈 151PK en 313NM stage 1 tune (DSG limit)


BMW F10 520I N20

📉 182pk en 284nm standaard gemeten📈 239pk en 369nm 528i N20 stock mod.

  • ✅ full stock ecu structure
  • ✅ stock 28i N20 mod.
  • ✅ stock timing
  • ✅ all fuel type safe mod.
  • ✅ no inner manipulation
  • ✅ no air control manipulation
  • ✅ no egt manipulation
  • ✅ 28i torque demand and limiting
  • ✅ all stock structure functioning
  • ✅ v-max delete
  • ✅ sport display calibrated
  • ✅ dyno proven power
  • ✅ dyno tests loaded

Golf 6 GTD 170HP

📉 171pk en 354nm standaard gemeten📈 211pk en 430nm met onze stage 1 tuning


GOLF 6 GTI 211HP

📉 200pk en 323nm standaard gemeten (low gearing)📈 240pk en 456nm met onze stage 1 tune (low gearing)



VW polo 1.2 TDI CR

📉 81PK en 183NM standaard gemeten📈 104PK en 219NM met onze stage 1

  • ✅ EGR off and blocked
  • ✅ Low torque mod for driveability
  • ✅ Recalibrated injection timing
  • ✅ Recalibrated boost demand and control
  • ✅ Torque limited to 225NM
  • ✅ Recalibrated injection control
  • ✅ No increased rail pressure
  • ✅ Dyno proven power
  • ✅ Tuned power test loaded


VW Golf VI GTI 211PK en 280NM

✅ 228PK en 304NM standaard  met
-free flow einddemper – sport filter – octane 102 |  264PK en 394NM met onze stage 1

✅ Actane 95 safe
✅ Middle boost mod
✅ Smooth boostcontrol
✅ Recalibrated torque/load demand
✅ DSG already tuned
✅ Dyno proven power
✅ All tests loaded
✅ Driveability mod.
✅ Cold start, and anti shudder mod.
✅ Flaps monitoring adjusted


VW Polo 6R 1.2 TDI

 81PK en 183NM standaard  104PK en 219NM met onze stage 1

✅ EGR off and blocked
✅ Low torque mod for driveability
✅ Recalibrated injection timing
✅ Recalibrated boost demand and control
✅ Torque limited to 225NM
✅ Recalibrated injection control
✅ No increased rail pressure
✅ Dyno proven power
✅ Tuned power test loaded


Audi RS5 DL501 DSG Repair

✅ DL501 electronic harness repair


Audi A4 B8 2.0 TDI 120HP 290NM

126PK en 310NM standaard | 188PK en 392NM met onze stage 1 (DPF on!)

✅ Full stock ecu structure
✅ DPF installed
✅ Soft torque build for manual gear flywheel
✅ No inner torque manipulation
✅ No EGT manipulation
✅ Full recalibrated torque demand
✅ Recalibrated boost request and control for best respons
✅ Recalibrated injection timing for better EGT and torque
✅ Baro lock < 900mb stock power
✅ No incresed rail pressure
✅ No manipulated torque calculation
✅ No manipulated injection control
✅ No manipulated lambda
✅ Dyno proven power
✅ All tests loaded
✅ Road tested for driveability
✅ Full bench read


VW T5 1.9 TDI 90HP 200NM

96PK en 206NM standaard gemeten | 131PK en 312NM met onze stage 1

✅ EGR deleted and blocked
✅ Stock ecu structure
✅ No inner torque manipulation
✅ No injection structure manipulation
✅ Multiple timing mods. for best PD injection vs temp.
✅ Recalibrated torque demand for better driveability
✅ Recalibrated boost demand and control for fast respons
✅ Soft torque build for flywheel
✅ Dyno proven power
✅ All dyno tests loaded
✅ Driveability check and mod by road test


BMW 330D M57 Retune

Standaard 231PK en 500NM | 304PK en 800NM stage 2 hoog koppel mod. (intercooler-dpf-egr-swirl off)

✅ Front mount intercooler (repair and upgrade)
✅ Retuned for maximum torque
✅ Recalibrated boost request and control
✅ Recalibrated injection timing
✅ Stock rail pressure
✅ Stock injection structure
✅ Min. smoke
❎ Gearbox torque converter limit reached


VW T5 Facelift 84HP 200NM

165PK en 377NM stage 1

✅ Stock ecu structure
✅ Recalibrated torque demand
✅ Stock injection control
✅ No increased rail pressure
✅ Stock EGT limit > lowered
✅ No smoke DPF mod
✅ EGR OFF
✅ Stock torque control and injection quantity calc.
✅ Locked to 900mb < 900mb = stock torque
✅ Smooth curve
✅ Smooth boost control
✅ Dyno proven power
✅ All tests loaded


BMW E46 330D 204PK 410NM

234PK en 490NM tuned | 266PK en 637NM met onze Stage 1++

✅ Recalibrated torque demand
✅ Recalibrated boost control
✅ Recalibrated torque control
✅ Recalibrated fuel supply
✅ Recalibrated injection timing for torque and better EGT
✅ EGR deleted
✅ No inner torque manipulation
✅ No increased rail pressure
✅ No injection quantity manipulation
✅ 560 degree EGT full load with old IC


BMW 330D 245PK en 520NM

245PK en 540NM standaard | Stage 1: 293PK en 665NM gemeten (high torque mod.)

✅ DPF installed
✅ Recalibrated torque demand
✅ Recalibrated boost control
✅ Recalibrated injection timing
✅ Recalibrated torque control
✅ No inner torque manipulation
✅ No manipulated injection duration
✅ No manipulated torque control
✅ No lambda manipulation!!
✅ Low EGT limit
✅ Low EGT on full load 0-100 (400 degree) 100-200 (520 Degree)
✅ Baro lock to 900mb < 900mb stock power
✅ EGR deleted
✅ Flaps deleted with delete kit.
✅ Dyno proven power
✅ All dyno tests loaded


Golf 5 1.4 TSI C+T

Bij ontwikkeling werden meerdere complexe technieken in deze relatief kleine motor ingebouwd. Denk hierbij aan: directe inspuiting, wervelkleppen, compressor en turbo drukvulling, breedband lambda regeling, en een nieuwe besturingseenheid.

Zoals voor velen bekend is zijn deze motoren, en de rest van de TSI, FSI en TFSI motoren uit de VAG groep zeer gevoelig voor afwijkingen in de vorm van kleine mechanische afwijkingen (onvermijdelijk bij 100.000+ km standen) interne vervuiling en externe invloed in de vorm van brandstof. Door toepassing van deze technieken en de huidige milieu eisen, worden deze motoren kwa verbrandingstechniek tot op het uiterste van hun kunnen belast. Veelal worden er kostbare reparaties uitgevoerd (soms mechanisch gezien nodig) maar zonder het gewenste resultaat.

De motor kan gewoonweg niet aan de door software ingestelde eisen voldoen.

Veelal resulteert dit in een slechte (koude) start, inhouden, schokkerig rijden bij een constante belasting, herhaaldelijk falen van de ontsteking (bobines) en algehele onrustige motorloop.

Als één van de weinigen bieden wij software aanpassingen om de motorloop en prestatie van de VAG TSI en TFSI lijn sterk te verbeteren.

Ook deze Golf had meerdere reparaties achter de rug en een pogingen tot softwarematig uitschakelen van enkele systemen om de motorloop te verbeteren.

Wij hebben de software in de ecu origineel gemaakt en van eigen aangepaste software voorzien. Het uitgeschakelde systeem kon door een aangepaste aanvraag weer in gebruik worden genomen.

In tegenstelling tot veel aanbieders van automotive software voeren wij mechanische werkzaamheden en software aanpassingen in eigen beheer uit. Hierdoor kunnen wij de link tussen mechanische en softwarematige oplossingen leggen en verbeteren.

Ook voor: 1.2TSI, 1.6FSI, 1.8 en 2.0TSI en TFSI en BMW direct en indirect ingespoten motoren.


BMW 525D 163PK en 410NM

? 205PK en 418NM met slechte turbo (dpf off, egr off, stage 2 elders)
———————————————————————————-
? 227PK en 482NM met goede turbo (dpf off, egr off, stage 2 elders)
———————————————————————————-
? 247PK en 586NM met onze stage 2+ (dpf off, egr off)

✅ Recalibrated boostcontrol
✅ Recalibrated injection quantity
✅ Recalibrated torque demand
✅ Recalibrated injection timing
✅ Recalibrated torque control
✅ Min. adjustment fuel control
✅ All thermal limiters on!
✅ Baro locked to 950mb < 950mb stock power
✅ Little smoke (wil be adjusted 4000-4500rpm)
✅ 550-580 degree full load 0-200kmh
✅ No inner torque manipulation
✅ No increased rail pressure
✅ High boost mod.
✅ Dyno proven power
✅ All tests loaded


VW Tiguan 1.8 TSI

✅ Anti shudder/motorloop software modificatie

Zoals bekend hebben veel van de TSI en TFSI motoren last van schokkerig optrekken en onrustige motorloop.
Helaas helpt het reinigen van de inlaat, vervangen van de ontsteking en injectie niet volledig. Vanwege de milieu eisen worden deze motoren gedwongen om in de basis een onrustige motorloop aan te nemen. Net uit de fabriek soms al problematisch maar na enkele jaren en de huidige slechte brandstoffen steeds vaker voorkomend.

Ook bij schokkerig optrekken, inhouden bij optrekken, dipjes na tuning, super knock, pingelen, last van overslaan en slechte koude start kunnen wij vaak softwarematig oplossen.

Hiervoor hebben wij een perfecte softwarematige ingreep.


BMW 120D 184PK en 380NM

184PK en 380NM standaard | stage 1: 220PK en 440NM | EGR OFF

✅ All needed datalogd (cliënt don’t want to pay for dyno)
✅ Recalibrated torque demand
✅ Recalibrated injection timing based on temps and torque
✅ DPF safe by active lambda control
✅ 450NM torque limit > 900mb
✅ Stock torque control
✅ No inner torque manipulation
✅ Recalibrated boost pressure control for smooth curve and better low rpm respons
✅ EGR off
✅ Speed limit raised
✅ No IQ manipulation IQ-TRQ, IQ-Duration
✅ No increased rail pressure
✅ Transmissie/gearbox tune advised.


Volvo XC60 2.0 Bi-turbo

EGR delete Denso SH series


BMW 525i E61 218HP 270NM

Standaard 217PK en 269NM | stage 1: 255PK en 309NM gemeten (E95)


BMW 325i E93 218HP 270NM

Standaard 233PK en 282NM | stage 1: 262PK en 324NM gemeten (E95)


Audi A4 2.0 TDI CR 190PK

Standaard 190PK en 400NM | 220PK en 450NM stage 1 safe tuning Torque limit for DSG


Mini 1.6 JCW 211PK en 290NM

Standaard met inlaat en uitlaat mod. 218PK en 300NM | stage 1: 240PK en 354NM


VW T5 facelift Stage 1+ tuning

90HP en 210NM standaard origineel | stage 1+ tuning 170PK 388NM

✅ Stock ecu structure
✅ Recalibrated torque demand
✅ Stock injection control
✅ No increased rail pressure
✅ Stock EGT limit > lowered
✅ No smoke DPF mod
✅ EGR OFF
✅ Stock torque control and injection quantity calc.
✅ Locked to 900mb < 900mb = stock torque
✅ Smooth curve
✅ Smooth boost control


Mercedes C350E Stage 1 Tuning

285PK en 375NM origineel | stage 1 tuning 330PK en 663NM


BMW 535D F10 313HP

XHP stage 2


BMW E90 M57 231PK en 500NM

Getuned vermogen: 300PK en 700NM (1700-2650 rpm)

✅ DPF off
✅ EGR off
✅ Flaps delete
✅ Div. onderhoud/maintenance
✅ Stage 2 tuning
✅ Fully drivers wish recalibrated for best respons
✅ Stock injection duration structure
✅ No increased rail pressure
✅ Recalibrated injection timing
✅ Recalibrated boostcontrol
✅ <550 degree EGT full load (real road run)
✅ Llittle smoke
✅ V-max raised
✅ Dyno proven power


BMW 330D X-drive 258HP 540NM

Getuned vermogen: 320PK en 635NM

✅ EGR delete
✅ Downpipe (DPF OFF)
✅ Smooth torque (Xdrive) max. 650NM limit
✅ No moke
✅ detailed calibration (perfect AFR)
✅ low EGT Dyno and road 620 degree
✅ no increased rail pressure
✅ no manipulation of injection time, torq control, boost-iq control, engine inner torque control,
✅ Consumption mod.


BMW 530D X-drive 258HP 540NM

Getuned vermogen: 305PK en 635NM

✅ DPF off
✅ EGR off + blocked
✅ No manipulation of Iq, inner torque, injection duration, torque calc.
✅ super low egt, max. road temp +/- 460 degree.
✅ low boost mod.
✅ full recalibrated trottle respons
✅ no smoke
✅ no increased rail pressure
✅ dyno/road tested


Austin Martin


BMW 550I N63 408HP

Engine rebuild

Porsche Panamera 3.0 TDI 250HP


BMW F20 114i N13 > Tuned 231HP 320NM flat torque curve


Porsche Cayenne


BMW G30 540I 340HP


BMW 525I N53 218HP

? 231PK en 280NM standaard | ? 261PK en 315NM met onze stage 1


VW Polo 1.2 TDI 75HP


Mini JCW 1.6T 210HP


BMW 523I N53 204 HP

? 209PK en 288NM standaard | ?  257PK en 336NM met onze stage 1

✅ N53 3.0 stock mapping
✅ Stock lambda
✅ Bench read/write MSD87


Mercedes-Benz Vito 114CDI

?  130PK en 300NM standaard | ?  168PK en 398NM met onze stage 1

✅ 116CDI setting
✅ Low EGT
✅ Best drivability
✅ 116CDI low boost setting
✅ TM fix


VW GOLF 6 2.0TSI 200HP

Anti shudder mod.


VW crafter 2.0 TDI 109HP

? 109PK en 281NM standaard | ? 143PK en 399NM met onze stage 1

✅ Turbodruk regeling herziend
✅ Turbo mechanisch vernieuwd (klant)
✅ turbo opspoelen herziend
✅ Low EGT < 750
✅ injectie herziend
✅ smooth driveability
✅ Temp lock vrijgave vermogen
✅ Baro lock vrijgave vermogen
✅ Ori dur. Calc NM 2 IQ
✅ DPF off
✅ EGR off


VW crafter 2.5 TDI 136HP

? Custom tune 440NM rated 180PK

✅ lage atmosfeer lock
✅ extra lage EGT 600-650
✅ turbo control verbetering 2500rpm > 2100rpm boost piek
✅ herziende koppelkromme opbouw – herziende injectie strategie (timing – iq- dur.) – herziende turbodruk strategie
✅ egr-dpf-adblue delete


BMW 318D 136HP


BMW 650I N63 450HP 650NM


Tiguan

VW Tiguan 1.4 TSI 122HP


BMW M550D 399HP


Audi A3 1.9 TDI PD 105HP

105PK en 262NM standaard | 151PK en 330NM met onze stage 1


BMW 320I N46 150HP


BMW 325I N53 218HP


Skoda Superb 1.4 TSI 122HP

BMW X6 30D M57 234 HP

239Pk en 485NM standaard | 278PK en 654NM met onze stage 1


Mercedes Vito 114 CDI 120HP

131PK en 282NM standaard | 174PK en 367NM met onze stage 1


Volvo V50 2.0D 136HP


VW Golf 1.6 TDI CR 105HP

107PK en 259NM standaard | 139PK en 312NM met onze stage 1


Mini Country man 1.6T 160HP


Jaguar F-type R


Ford Focus 1.6D 110HP


Land-rover 2.7D


BMW 335I N54 single turbo 450HP


BMW F10 523I N53 204 HP


VW T5 2.5 TDI PD 130HP


VW caddy 1.9 TDI BLS 105HP


BMW F10 523I N53 204HP


BMW 525I N53 218HP


Mini Cooper 2019 B37


Audi A3 2.0 TDI CR 184HP


Mini cooper-s 170HP

light tune en pops


Audi A6 3.0 TDI CR 245HP


Volvo V60 2.0D 130 HP

139PK en 340NM standaard | 204PK en 477NM met onze stage 1


Volvo C30 2.4D


BMW M4 431HP


VW Polo 1.2 TSI


VW scirocco 2.0 TSI 200HP


Passat 2.0 TDI CR 170HP

167PK en 319NM standaard | 205PK en 419NM met onze stage 1

Audi A3 1.8 TSI


BMW 320D M47


BMW 120i N43 170HP


BMW 335i N54 306HP


BMW F11 N47 163HP Fleet

156PK en 367NM standaard | 220PK en 452NM met onze stage 1

✅ Full N47 mod.
✅ Torque mon. mod.
✅ < 600 EGT
✅ DPF OFF
✅ EGR OFF
✅ Mechanical EGR block
✅ No increased rail pressure
✅ Revised injection timing
✅ Mid boost mod.
✅ No smoke
✅ Dyno tested/proven

Porsche Panamera 3.0 TDI V6


VW polo 1.8T 150HP


Porsche Cayenne 3.0 TDI V6 – BMW M5 S63


BMW E6X N62 333HP


BMW 325I N53 218HP

220PK en 284NM standaard | 248PK en 332NM met onze stage 1


VW T5 1.9 TDI 105HP

100PK en 251NM standaard | 131PK en 327NM met onze stage 1


Skoda 1.6 TDI CR 105HP


Mercedes CLA 1.6T 120HP

134PK en 220NM standaard | 174PK en 279NM met onze stage 1


Iveco special vehicle 130HP


BMW F30 M3 S55 431HP


BMW 330D M57 234HP


Dyno

BMW F31 B47 190HP


Dyno

BMW 640D N57 313HP